در این خودآموز شما نحوه ساخت دقیق بافت و ایجاد دراماتیک نورپردازی را در ایجاد سیاره یاد خواهید گرفت.
سطح آموزش پیشرفته می باشد ولی براحتی می توانید با پیگیری آموزش این کار را انجام دهید.
ابتدا تصویر زیر را در سیستم خود ذخیره کرده تا از آن برای بافت کره استفاده کنیم.
تصویر بالا را در فتوشاپ باز کنید و از منوی Image > Adjustment > Brightness/Contrast مقداز Contrast را بصورت زیر تنظیم نمائید.
بافت زیر را نیز در سیستم خود ذخیره نمائید تا از آن برای ایجاد ترک در سطح سیاره استفاده کنیم.
بافت بالا را در فتوشاپ باز نمائید و Brightness و Contrast آن را بصورت زیر تغییر دهید.
این بافت را روی بافت اولی قرار دهید و اندازه آن را تغییر دهید تا روی هم قرار گیرند (با فشردن Ctrl + T)
لایه ترک را با Ctrl + J کپی (duplicate) کنید و سپس با برداشتن تصویر چشم کنار این لایه، لایه را مخفی کنید و blending option مربوط به لایه اصلی را روی Multiply تنظیم نمائید.
لایه ترک را با لایه اولیه Merge کنید (Ctrl + E) سپس آن را duplicate کنید.
مثل بالا لایه را انتخاب کرده و به filter > stylize > emboss بروید و مانند زیر تنظیمات را انجام دهید.
blending mode این لایه را Overlay قرار دهید.
تا حالا بافت مورد نظرکه برای ایجاد سیاره لازم داشته ایم را آماده کردیم.
با استفاده از ابزار انتخاب دایره ای بافت را انتخاب نمائید و از منوی Edit > Copy Merged را انتخاب کنید.
یک سند جدید باز کنید و در سند جدید قسمت انتخاب شده بالا را Paste کنید.
به سند قبلی برگردید و لایه های زیر را مخفی کنید و لایه اول را نمایان کنید.
از قسمت انتخاب شده قبلی استفاده کنید و از لایه ترک کپی بگیرید.
آن را در بالای لایه سیاره Paste کنید و سپس لایه ترک را مخفی کنید.
لایه سیاره را انتخاب کنید و به Filter > Distort > Spherize بروید و Amount را روی 100% تنظیم نمائید.
این کار را دو بار انجام دهید تا سیاره کاملا گرد شده داشته باشید.
لایه ترک را نمایان کنید.
به Select > Color Range بروید و Shadow را انتخاب کنید.
اکنون شما قسمتهای انتخاب روی همه ترکها دارید. قسمت انتخاب شده را معکوس کنید (Select > Invert) کلید Delete را از صفحه کلید فشار دهید.
شما حالا در یک لایه سیاره و در لایه دیگر ترک دارید.
در حال حاضر می خواهیم کار با سیاره را کنار بگذاریم. ابتدا اندازه بوم خود را افزایش دهید.
در زیر دو لایه یک لایه جدید ایجاد کنید و آن را با رنگ مشکی پر کنید.
یک لایه دیگر اضافه کنید و به filter > Render > Clouds بروید.
Opacity لایه cloud را روی 13% قرار دهید. لایه ماسک روی آن اضافه نمائید و یک Radial Gradient بزرگ بکشید تا لبه ها محو شود.
یک لایه جدید ایجاد کنید و با استفاده از قلم موی کوچک سفید چند ستاره در اطراف سیاره ایجاد نمائید.
تا به اینجا کار پس زمینه انجام شد. برای مرحله بعد می خواهیم سایه به زمین اضافه کنیم.
لایه سیاره را duplicate کنید و آنرا سیاه کنید.
از Filter > Blur گزینه Gaussian Blur را انتخاب کنید و روی 100 پیکسل تنظیم نمائید.
Opaity آنرا روی 80% تنظیم کنید و اندازه آنرا کمی کوچک کنید.
لایه را duplicate کنید و اندازه آنرا کمی کمتر کنید.
برای مراحل بعد می خواهیم کمی اثرات نور را روی آن اعمال کنیم.
روی لایه سیاره دابل کلیک کنید و تنظیمات زیر را روی آن اعمال کنید.
حال روی لایه ترک دابل کلیک نمائید و تنظیمات زیر را انجام دهید.
برای مرحله پایانی می خواهیم نور انفجار در آن ایجاد کنیم.
لایه ترک را duplicate کنید و سپس به Filter > Blur > Radial Blur بروید.
Blur Method را روی Zoom و Amount را روی 90 تنظیم نمائید.
لایه Light bursts را duplicate کنید و Redial Blur دیگری را روی آن اعمال کنید. سپس Opacity هر دو لایه را روی 50% تنظیم کنید. سپس لایه ترک را در بالای لایه ها قرار دهید.
تصویر نهایی
نظرات شما ما را برای داشتن وبلاگی بهتر و مطالبی مفیدتر یاری خواهد کرد. لطفا نظر را فراموش نکنید.